logo

Potrzebujesz pomocy?

+48 22 270 09 79
Blog Informacja o nieopłaconym ubezpieczeniu – co robić? Poradnik.

Informacja o nieopłaconym ubezpieczeniu – co robić? Poradnik.

Otrzymałeś informację o nieopłaconym ubezpieczeniu? Ktoś dzwonił do Ciebie w tej sprawie  z windykacji? Cóż, takie rzeczy się zdarzają. Mamy jednak dobrą wiadomość: możemy Ci pomóc. Jak? Dużo zależy od tego, co wydarzyło się przed tym telefonem. Chcesz poznać szczegóły? Jeśli tak, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Otrzymałeś informację o nieopłaconym ubezpieczeniu – co robić?

Dostałeś niepokojący telefon, sugerujący, że masz długi związane z ubezpieczeniem? Uspokajamy: to nie jest koniec świata. Specjalizujemy się w takich sprawach i chętnie Ci pomożemy. Zanim jednak się z nami skontaktujesz, sprawdź, która z poniższych sytuacji może Ciebie dotyczyć i co, krok po kroki, powinieneś zrobić w pierwszej kolejności. Pamiętaj, aby wszystkie dostarczone nam dokumenty były kompletne i czytelne – wówczas szybciej zajmiemy się sprawą.

1)    Sprzedałeś pojazd?

Jeśli sprzedałeś pojazd, wyślij umowę/fakturę sprzedaży na adres e-mail: uks@dialtone.pl. POPROSIMY W TWOIM IMIENIU O PRZELICZENIE SKŁADKI. Prawidłowy dokument powinien zawierać dane sprzedającego oraz kupującego, takie jak:

  • Imię i nazwisko lub nazwa firmy,
  • Numer dowodu osobistego,
  • PESEL/NIP,
  • Pełen adres wraz z kodem pocztowym,
  • Odręczne podpisy stron, a w przypadku firm – również pieczątka,
  • Dane pojazdu (marka, model, numer VIN).

Prosimy także o weryfikację, czy umowa kupna/sprzedaży dotyczy okresu obowiązywania polisy, której dotyczy wezwanie.

2)    Zezłomowałeś pojazd?

Jeśli zezłomowałeś pojazd, wyślij na adres e-mail uks@dialtone.pl dokument o zezłomowaniu lub wyrejestrowaniu pojazdu – POPROSIMY W TWOIM IMIENIU O PRZELICZENIE SKŁADKI.

Prosimy również o weryfikację, czy umowa kupna/sprzedaży dotyczy okresu obowiązywania polisy, której dotyczy wezwanie.

3)    Opłaciłeś już składkę?

Jeśli TAK, wyślij do nas dowód wpłaty na adres e-mail dw@dialton.pl – ZWERYFIKUJEMY SPRAWĘ.

4)    Wypowiedziałeś polisę?

Jeśli TAK, wyślij do nas kopię wypowiedzenia wraz z potwierdzaniem dostarczenia do danego towarzystwa ubezpieczeniowego na adres e-mail uks@dialtone.pl – ZWERYFIKUJEMY SPRAWĘ.

Sprawdź, czy mogłeś wypowiedzieć polisę, której dotyczy wezwanie (polis pierwszorocznych nie można wypowiedzieć, więc takie wypowiedzenie, nawet poprawnie nadane, nie jest skuteczne).

Jeśli odstąpiłeś od umowy, sprawdź, czy zrobiłeś to w terminie – w przeciwnym razie odstąpienie nie ma mocy prawnej.

5)    Nie wypowiedziałeś polisy?

Nie wypowiedziałeś polisy/nie odstąpiłeś od umowy, a zawarłeś nową umowę ubezpieczenia? Jeśli tak, możesz mieć podwójne ubezpieczenie. Jak rozwiązać ten problem?

  • Jak najszybciej wypowiedz umowę polisy, której nie wypowiedziałeś.
  • Za dotychczasową ochronę będziesz musiał zapłacić ubezpieczycielowi, dług jest zasadny.

Gdzie możesz sprawdzić, czy miałeś podwójną polisę? Kliknij tutaj.

Windykacja mówi, że masz nieopłaconą polisę – co robić?

Dzwonią do Ciebie z windykacji, twierdząc, że masz nieopłaconą polisę na życie/polisę mieszkaniową/polisę na firmę? Jeśli tak, zapraszamy do kontaktu. Zanim jednak do nas zadzwonisz, odpowiedz sobie na poniższe pytania.

1)    Czy jesteś pewny, że nie zawierałeś umowy tej polisy?

Zastanów się i sprawdź w pierwszej kolejności u swojego ubezpieczyciela, czy faktycznie nic nie zostało prze Ciebie zawarte – POSIADAMY INNĄ INFROMACJĘ.

2)    Zapłaciłeś już składkę?

Jeśli TAK, wyślij do nas dowód wpłaty na adres dw@dialtone.pl. ZWERYFIKUJEMY SPRAWĘ.

3)    Nadal twierdzisz, że to nie Ty zawierałeś polisę?

Jeśli tak, sprawa jest bardzo poważna. Zgłoś się na policję i zeznaj, że ktoś posłużył się Twoimi danymi osobowymi. Następnie, kopię takiego zgłoszenia wyślij do nas na adres uks@dialtone.pl.

Oddzwonimy do Ciebie!

Zostaw numer telefonu, i w krótkim czasie nasz specjalista skontaktuję się z Tobą